Jeep Wagoneer Roadtrip

Jeep Wagoneer Roadtrip
Deze Jeep Wagoneer uit 1965, staat te boek staat als de allereerste luxe terreinwagen en is gebouwd van 1963 tot 1991. Het is de eerste vierwielaangedreven auto met een automatische transmissie en lag daarmee aan de basis van de eerste moderne SUV. De oude Jeep Wagoneer heeft een 5.7 V8-motor gekoppeld aan een viertrapsautomaat.

De Jeep Wagoneer Roadtrip roept nostalgische herinneringen op aan een zomerse gezinstrip naar het Amerikaanse Yellowstone National Park. Deze specifieke Wagoneer heeft nog niets van zijn erfgoed en charme verloren en gebruikt nog steeds zijn originele stalen koetswerk. Het onderstel en de aandrijving kregen wel een update. Zo is het koetswerk aangepast aan de nieuwe lengte (wielbasis is met 12,7 centimeter verlengd) en bredere sporen en is het voorzien van nieuwe spatbordverbreders. Andere subtiele koetswerkwijzigingen zijn onder meer de nieuw ontworpen wielkasten en bumpers. Een ‘razor’-radiateur-rooster frist de voorkant op, terwijl het ‘Bottle Green’ glas de originele ruiten vervangt.

De terreincapaciteiten van de Wagoneer werden verbeterd door een doosvormig en verstevigd frame, voor- en achteraan Dana 44-assen met vergrendelingen, een vierpuntsophanging met schroefveren over de schokdempers en 17″ stalen velgen met 33″ BF Goodrich Mud-Terrain-banden.

Binnenin beschikt de Wagoneer over zijn originele voor- en achterstoelen, deurpanelen, zij- en achterpanelen, die allemaal werden afgewerkt met leder in de kleur Oxblood. Een gevlochten hemelbekleding geeft de Wagoneer een open en lichtere uitstraling en de vloer kreeg een beschermlaag. Bijkomende interieurdetails zijn onder meer de op maat gemaakte koeler vervaardigd uit bagage uit die tijd èn een gereedschapskist gemaakt van het kleppendeksel van de originele 230 Tornado OHC-6-motor van deze Wagoneer.